Festival Znanost na odru 2022 (Science on Stage 2022)

12. evropski festival Znanost na odru bo potekal od 24. do 27. marca 2022 v Pragi na Češkem.

Na največjem evropskem izobraževalnem sejmu za učitelje STEM se bo zbralo okoli 350 osnovnošolskih in srednješolskih učiteljev iz več kot 30 držav, da bi izmenjali koncepte najboljših praks poučevanja.

Na festival v Prago potujejo s svojimi predstavitvami projektov trije slovenski učitelji: dr. Rok Rudež z Gimnazije Kranj, Laura Javoršek z Osnovne šole Ob Rinži Kočevje in Renata Flander z Osnovne šole Davorina Jenka, Cerklje na Gorenjskem. Njihovi povzetki predstavitev so predstavljeni v spodnjih opisih in priloženih plakatih.

Svoje najbolj inovativne ideje učiteljev za učitelje bodo predstavljali na sejmu, delavnicah in predstavah.

Projekt dr. Roka Rudeža

Eden večjih izzivov, ki je pred Evropo in človeštvom je energijska preskrba. Energijska preskrba je aktualna z vidika toplotnega segrevanja, kot tudi odvisnosti Evrope od fosilnih goriv. Ena od rešitev z ogromnim potencialom in polna izzivov, ki čakajo mlade naravoslovce v naslednjih desetletjih, je fuzija in razvoj fuzijskega reaktorja. To bi predstavljal mejnik pri pridobivanju električne energije iz dostopnih in v naravi razširjenih virov ter vir električne energije, ki bi bila praktično brez okolju in ljudem nevarnih odpadkov. Na festivalu Science on Stage v Pragi bom predstavljal, kaj je fuzija in kako lahko področje fuzije vključimo v pouk ter učne načrte za prihodnje generacije.

Poster: Nuclear Fusion Energy as Motivation and Real Life Task for Students and can be Included in the School Curriculum

Projekt Laure Javoršek

Projektno delo izdelave modelov nastanka kemijske vezi predstavlja medpredmetno povezovanje kemije in umetnosti. Izziv je za učence zastavljen tako, da na problem ne najdejo preproste rešitve na spletu ali v knjigah. Uporabiti morajo svoje znanje in sami poiskati rešitev, pri tem jih spodbujam s sprotno povratno informacijo in jih usmerim, da pogledajo »Out of the black box«. Spodbujam jih, da sami izberejo način izdelave in predstavitve modela ter pri tem razvijajo svoja močna področja. Pri projektnem delu je ključnega pomena napredek učenca in občutek, da vsak najde svojo pot in je lahko uspešen.

Poster: Encouraging Creative Approaches in Teaching and Learning Chemistry
in Primary School

Projekt Renate Flander

V Pragi bom sodelovala v skupini “Joint projects” (projekti, ki so nastali kot nove ideje na prejšnjem festival znanosti). Z učiteljico Sarah Eames iz Združenega kraljestva sva dobili navdih v Darwinovi študiji o deževnikih. Projekt sva poimenovali What is under our feet ali Kaj je pod našimi nogami. Učenci v Leicesterju in v Cerkljah na Gorenjskem so se učili o biodiverziteti, raziskovanja živali v tleh (Tullgrenov lijak), odgovornega gojenja živali (gojilnica za deževnike).

Poster: What’s Under our Feet?

Več informacij o tem dogodku najdete tukaj: www.sons2022.eu

Koordinatorica Science on Stage v Sloveniji: mag. Nika Cebin


Kaj pričakujem od festivala za učitelje v Pragi?


Mednarodni festivali imajo ogromen bazen informacij o najnovejših načinih in metodah poučevanja, o načinih dela v različnih šolskih sistemih po Evropi, predvsem pa predstavljajo možnost mreženja s pedagogi s celotne Evrope. Mreženje lahko rezultirajo v mednarodne projekte in izmenjave in tako predstavljajo ogromno dodano vrednost tako dijakom kot tudi nam učiteljem.

Rok Rudež


Mednarodni festival v Pragi je zame priložnost, da delim svoje znanje in izkušnje, najdem nova poznanstva ter ideje, ki bodo direktno prenosljive v prakso in bodo nov izziv za spreminjanje, izboljševanje in aktualizacijo učnega procesa. Poleg tega je celotna moja predstavitev poklon ustvarjalnosti, izvirnosti in vztrajnosti mojih učencev, saj se le preko njih moje ideje manifestirajo v življenje.

Laura Javoršek


Na festivalu želim pridobiti nove ideje za delo v razredu (novi eksperimenti, nove učne metode, možnosti medpredmetnega povezovanja), spoznati učitelje iz drugih držav za mednarodno sodelovanje, pridobiti strokovno znanje, ki temelji na novih raziskavah.

Renata Flander

Kratke predstavitve učiteljev, udeležencev festivala Science on Stage 2022

Dr. Rok Rudež poučuje kemijo na Gimnaziji Kranj. Za njim je 5 let izkušenj z delom v raziskovalnih inštitutih (IJS, KI) in več kot 10 let  izkušenj s pedagoškim delom. Njegov interes znotraj poučevanja je povezan s tem, kako mladim predstaviti znanost in naravoslovje na čim bolj zanimiv in navdušujoč način. V svoje delo in poučevanje vključuje sodelovanje tako fakultet (FKKT, PEF), inštitutov (IJS, KI), kot tudi podjetij (Krka, Domel, Lek…). Pri pouku se trudi vključiti naloge iz vsakodnevne kemije in izzive iz raziskovanja, ki nas čakajo v prihodnjem desetletju.

Laura Javoršek poučuje biologijo, kemijo, naravoslovje, gospodinjstvo ter je vodja šolske prehrane OŠ Ob Rinži Kočevje. Izvaja izbirne predmete s področja kemije, čebelarski krožek in je vodja šolskega tekmovanja v znanju kemije in nacionalnega denarnega kviza. Sodeluje v razvojnih skupinah in projektih ZRSŠ in z drugimi inštitucijami ter zunanjimi izvajalci (Center KemikUm, sekcija  DOPPS Od Kolpe do Barja, Odsek za varstvo gorske narave PD Kočevje, Čebelarsko društvo Kočevje itd.). Izvaja tudi aktivnosti v okviru Ekošole, je vodja šolskega tima pilota projekta uvajanja Razširjenega programa v OŠ, uspešno pa je izvedla tudi projekta, ki sta bila sofinancirana s sredstvi EU. V svoji 17-letni pedagoški praksi sledi načelu vseživljenjskega učenja in se stalno strokovno izpopolnjujem. Svoje znanje in primere dobre prakse deli z drugimi učitelji na delavnicah, ki jih organizira za sodelavce ali v okviru seminarjev in konferenc, ki jih organizira ZRSŠ. Je avtorica učbenika in soavtorica delovnega zvezka in vodnika za učitelje Razišči skrivnosti živega za biologijo v 9. razredu osnovne šole pri založbi Pipinova knjiga ter soavtorica gradiv za poučevanje na daljavo na portalu Jazon za biologijo v 9. razredu.

Renata Flander poučuje na OŠ Davorina Jenka Cerklje na Gorenjskem gospodinjstvo, biologijo, naravoslovje, skrbi za šolsko prehrano in koordinira mednarodne projekte Erasmus+, sodeluje v evropskem projektu »Sustainability in STEM Education«, kjer z učitelji iz 15 držav razvija gradiva za učenje trajnostnega razvoja.

Morda vam bo všeč tudi...